Inte Utan Mina Döttrar & Son

Gift, lagomt galen trebarnsmamma!❤️ Motto: Ju mer positiva tankar du tänker, desto mer positiva dagar får du!😃👍

ELÄNDE!

Publicerad 2010-02-24 21:04:36 i Allmänt

När jag var gravid med tjoppan fick jag en slags inflamation på innerörat (trodde de) vilket gjorde att jag kräkes direkt jag steg upp, detta var ingenting som berodde på graviditeten utan helt enkelt en "vanlig" inflamation. Varför är det då så att jag nu, helt plötsligt, igen behöver läggas in på lasarettet?!?!? Är det så att lasarett liksom drar sig till mig när jag är gravid??! VÄLDIGT MÄRKLIGT är det ialla fall.
     Japp, ni hörde rätt...jag har varit inlagt på lasarettet (jo, jag är gravid också, i vecka 23!). Men denna gången berodde det inte på något inneröra. Nä, den här gånger säger de att jag har någon form av "graviditets-migrän", detta vet de efter att ha stoppat in mig i en röntgen (MR) samt lyssnat till min historia.

Igår när jag hade en timme kvar av min arbetstid stod jag och pratade med kocken på skolan, vi skrattade åt att jag inte verkade kunna hålla min tunga rätt i munnen utan babblade på som om jag sov! Sedan gick jag ut för att titta till alla mina fina elever, då viftar det helt plötsligt någonting framför mig, något som jag tillsist kände igenom som min högra hand! Slutligen kom en annan kollega ut och henne såg jag bara hälften av. Hennes andra halva var liksom suddigt bortraderad; MÄRKLIGT! 

Då var min arbetsdag slut, jag åkte hem och bad min sambo skjutsa ned mig till vår vårdcentral för att de skulle få kolla mina värden, för det var uppenbarligen något som inte stämde. De tog en snabb titt och ringde ambulansen som skjutsade mig till lasarettet! Där låg jag från 17.00 tills kl 11.40 idag. Under den tiden har jag röntgat mig och gjort allehanda konstiga tester för att utesluta stroke. Vilket nu är uteslutit; SKÖNT!

Satt ikväll och kollade igenom både tjoppans dagbok som jag skrivit till henne samt den nya bäbisens. I båda står det att jag känt huvudvärk betydligt oftare än vad jag i normala fall gör. Jag har sällan eller aldrig huvudvärk och har jag det så går det över av att jag tar ett glas vatten och sover en stund. Men, på nått vis måste min kropp dra åt sig huvudvärk när jag är gravid...för här sitter jag nu; med huvudvärk efter en låååång natt på lasarettet! =(

Nu hoppas vi bara att jag slipper uppleva ett migrän-anfall till!!! För det var minsann INTE roligt att uppleva. Till er som lever med migrän; ååååh så jag känner med er!!!

Imorgon ska jag vara hemma och vila upp mig och sedan räknar jag kallt med att vara tillbaka till jobbet på fredag! =) "Ju mer positiva tankar du tänker, desto mer positiva dagar får du"!!!!!

I sånna här lägen är det skönt att veta att man har världens FINASTE familj med världens underbaraste dotter i, för hade man inte haft det, då hade det varit tungt, såååå tungt!!!


(VÄRLDENS finaste dotter! Åh så jag älskar dig!!!!!!)

Kramar
Over And Out

Kommentarer

Postat av: Bokmalen

Publicerad 2010-02-24 21:28:52

Riktigt skönt att dom uteslöt stroke!! Nog för att det är jobbigt med migrän men det är ju i alla fall övergående. Själv har jag ju ont i huvet ofta å mår illa men nån synrubbning har jag aldrig fått. Tänk vad olika graviditeter är för alla...

StorKramen, Maria

Postat av: Aerie

Publicerad 2010-02-25 06:45:38

Blä, det där låter riktigt vidrigt! Bra att kolla upp iaf, så det inte var något farligare... hoppas det förvinner snart! kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Inte Utan Min Dotter

Är en gla´ & tokig tjej! I början av 2008 kom vår dotter, ett efterlängtat underverk! I mitten av 2010 kom vårt andra underverk, en underbar liten son! Nu senast i mitten av 2012 kom så slutligen vårt tredje underverk, världens finaste lillasyster! Dessa charmtroll fyller verkligen livet med skratt, tårar & galenskap! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela