Inte Utan Mina Döttrar & Son

Gift, lagomt galen trebarnsmamma!❤️ Motto: Ju mer positiva tankar du tänker, desto mer positiva dagar får du!😃👍

Prinsessan!

Publicerad 2009-11-15 11:50:10 i Allmänt

Min älskade lilla prinsessa. Tänk om man kunde ta bort de där eländiga affektanfallen...nä, det går inte! Men, man kan lära sig att leva med dem, så gott det går. I fredags var vi, som sagt, till stan för att tala med en läkare om hennes anfall. Jag lärde mig inget nytt, men de tabletter vi har fått sedan tidigare (stesolid) fick vi mer information om, vilket kändes bra! =) Så, vi hoppas helt enkelt att det växer bort snart!!!


(Älskade unge; du är verkligen mitt ALLT!)
(Bästaste fotografen är naturligtvis Maria!)

Idag är det bara grått! Trist att den fina lilla snö vi hade försvann. Men, jag håller mina tummar för kung & fosterland att den kommer tillbaka; det är så underbart med vitt överallt. Sen blir det så ljust också! =)

Idag ska jag, pappa & tjoppan åka till kära farmor och "smöra" till oss lite fika! =)
Hoppas alla får en bra dag!
Over And Out

Kommentarer

Postat av: Teresa

Publicerad 2009-11-15 12:52:19

Ja, jag tycker att om det nu ska vara mörkt under vinterhalvåret så kan man väl åtminstone få lite snö som lyser upp i mörkret :)



Jag hade också någon typ av affektanfall när jag var liten, typ i 2-3 års åldern (jo, jag minns så långt tillbaks)... eller i mitt fall kanske man ska kalla det panikångset :S Men jag minns i alla fall att jag fick svårt att andas och/eller gjorde hyperventileringar. Men jag tycket också att det blev lättare när kommunikationen började att fungera bättre, jag menar: det kan vara oerhört frustrerande när man inte kan uttrycka vad man känner (eftersom att man, som liten, inte har ord att beskriva, eller inte vet vad som händer). För mig ökade frustrationen till den grad att den inte kunde hållas "inom kroppen" längre och då fick jag en attack. I och med en ökande självkännedom och språklig utveckling så avtog "paniken".

Men jag kan ju bara tala för mig själv såklart.



Kramkram :)



Postat av: Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Publicerad 2009-11-15 19:31:17

Håller tummarna jättejättehårt för att det ska växa bort snart. Kram på er

Postat av: Mamma Melissa -ung mamma till 2 i Himlen och 1 på jorden

Publicerad 2009-11-16 04:00:45

vilken söt bild! Och ja, jag hoppas som du att det växer bort för henne snart... jag har fått stesolid en gång... och ja, det slutade med att min man fick bära mig... så jag känner verkligen med lillan...



Tack snälla för dina kommentarer också, jag har inte bloggat runt sedan lillebror föddes men nu försöker jag kika runt igen:.))

Postat av: Daniel

Publicerad 2009-11-16 08:36:01

Om man bara kunde trolla bort anfallen så var det det första jag skulle trolla bort!!

Ge en kram från mej!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Inte Utan Min Dotter

Är en gla´ & tokig tjej! I början av 2008 kom vår dotter, ett efterlängtat underverk! I mitten av 2010 kom vårt andra underverk, en underbar liten son! Nu senast i mitten av 2012 kom så slutligen vårt tredje underverk, världens finaste lillasyster! Dessa charmtroll fyller verkligen livet med skratt, tårar & galenskap! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela