Inte Utan Mina Döttrar & Son

Gift, lagomt galen trebarnsmamma!❤️ Motto: Ju mer positiva tankar du tänker, desto mer positiva dagar får du!😃👍

Karlar!!!

Publicerad 2009-01-23 13:26:51 i Allmänt

Nu kommer jag att göra något som man inte får göra; "dra alla över en kant"...
Jag tror att jag känner en, högst två karlar som har visat enorma känslor! Min karl är inte en av dom. Jag säger inte att det är något fel, vi är ALLA olika och visar känslor på väldigt olika sätt!

Satt igårkväll och tittade på "GhostWisperer", vilket är väldigt jobbigt för mig just nu, pga av Jims bortgång. *ha ha ha* (JA, jag äääär känslig!) Under tiden satt min käre sambo vid datorn. Medans jag satt och snyftade och snorade som mest (ja, över Melindas  öde) kom min karl med ett papper om information om vår dotters "affektkramp":
Det stod bland annan om hur det ser ut när barnen får dessa anfall, vilket såklart stämde in precis på vår dotter, sedan kom det sista:
Egenvård
"Stanna hos barnet när det får anfall. Du behöver inte ta upp det i famnen. Försök att behålla ditt lugn även om det är skrämmande att se barnet till synes livlöst."

Du behöver inte ta upp det i famnen!!! VA?!?! Får jag inte ta upp min dotter i famnen när hon krampar och det ser ut som att hon fullständigt håller på att dö, minst!!! Satt i soffan, höll papperet med informationen i handen och grät ännu mer än vad "GhostWisperer" hade fått mig att göra...
     Jag vet att jag är något överbeskyddande, beskyddet kommer när tjoppan börjar gråta mycket...detta pga att jag inte vill att hon ska behöva få dessa anfall! Vilket också stod i informationsbladet. "Föräldrar till barn med affektanfall kan, i sin rädsla över att barnet ska få ett nytt anfall, överbeskydda det i all välmening..."
    
Men vilken tur! Jag gör det ju ialla fall bara av välmening! Jävla papper...tror att vår kamin skulle älska att få äta upp det!!!

Jag vet att min käre karl bara vill väl! Men jag tog det direkt som att jag är: "Den överbeskyddande mamman" som skämmer bort vårt stackars barn, till ett grinigt, tjurigt litet paket! Lägg till lite rosa snören också för all del...då är det ju komplett! BAJS!!!

Nåväl, jag hann tänka mycket på det där innan jag gick isäng, så idag är det faktiskt nästan ur världen. Jag är en person som omöjligt kan sova när jag har något att grubbla på. Så jag grubblade klart innan jag gick och la mig inatt. Min karl däremot:
"- Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!"
Behöver jag skriva mer...tror att han skulle kunna gå och sova om det så vore jordens undergång dagen därpå! Är alla karlar såhär, eller finns det några som faktiskt ligger vaken om nätterna och grubblar...jag känner faktiskt EN! WooHoo!!! *skratt*

 (→ Solar bort gulsot)
(Har alla karlar "skygglappar" så att de inte behöver känna?!?)

Nä, nu ska vi inte grubbla mer på detta...det är över sedan inatt. Jag hoppas att ni har det BÄST! Det har faktiskt jag, jag menar; jag har världens finaste dotter & världens finaste sambo! Kan det bli bättre??!

PÖÖÖSS på er!
Over And Out

Kommentarer

Postat av: Bokmalen

Publicerad 2009-01-23 14:18:49

Det finns "karlar" som "grubblar"!! Jag bor inte med en som grubblar speciellt mycke eller jo, det gör han men det är inget man märker förrän han börjar prata om det... Men jag känner några som grubblar...

Bra att du kan lämna det å gå vidare för jag får en känsla av att din sambo visade dig detta papper "i all välmening"!??

Kramen, Maria

Postat av: Anna B

Publicerad 2009-01-23 17:52:04

Maken min är nog likadan. Men i natt sov jag som en stock och maken var "döende". Önskar dig en god natts sömn! Kram Anna

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-01-24 00:08:07

Det ligger väl emot ens natur att INTE plocka upp ett barn som uppenbarligen mår dåligt! Jag skulle med all säkeret varken kunna vara lugn, eller låta bli att plocka upp henne om det skulle hända My. Och det har jag inte tänkt skämmas över. Så låt kaminen äta upp papperet du, då gör det någon nytta :)

Och nej. Min karl är så långt ifrån en funderare man kan komma. Tyvärr måste jag säga...

Natt natt!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Inte Utan Min Dotter

Är en gla´ & tokig tjej! I början av 2008 kom vår dotter, ett efterlängtat underverk! I mitten av 2010 kom vårt andra underverk, en underbar liten son! Nu senast i mitten av 2012 kom så slutligen vårt tredje underverk, världens finaste lillasyster! Dessa charmtroll fyller verkligen livet med skratt, tårar & galenskap! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela