Inte Utan Mina Döttrar & Son

Gift, lagomt galen trebarnsmamma!❤️ Motto: Ju mer positiva tankar du tänker, desto mer positiva dagar får du!😃👍

Bada!

Publicerad 2008-10-20 07:43:21 i Allmänt

Första gången vår prinssessa badade var hon endast 2 dagar gammal. Badet ägde rum på BB och var icke till belåtenhet! Om det berodde på att barnmorskan såg ut som en "bulgarisk kulstötarkvinna" låter jag vara osagt. En stor och kraftig dam var det ialla fall.

 
(1:a badet)

Hur som haver, när vi således kom hem med vårt underverk badade vi henne i handfatet på toaletten, det var inte heller till belåtenhet. Insåg senare att;
"- Hmm, kanske är det så att damen vill ha ett liiite större badkar."
Sagt och gjort, vi badade henne i "diskhon", vilken är både djupare och större. Oj, oj, oj vilken förbättring!!! Hon njöt i fulla drag!!! Allt sedan dess har hon formligen ÄLSKAT att bada!

Så, därför ska vi idag åka iväg till badhuset (för första gången, konstigt nog!) och bada med massvis med andra polare till henne! Ska bli så skoj att få se reaktionen när hon får bada i ett jättestort "badkar"! Jag återkommer med mer information om det senare idag.

Kl 5.05 imorse var prinsessan som en sol, pratade och stojade! Fadern i huset var snabbt påklädd och klar för att ta hand om damen. Men, han lät fort meddela att eftersom han tog upp henne så skulle han inte åka med och bada. (pga av att han ska jobba eftermiddag och vill ha någon som helst ork till det.)
Ahh, tänkte jag...vill ju gärna att den arma fadern följer med första gången hans dotter ska bada på "riktigt".
Så jag slängde ur mig;
"- Jag vill att du hänger med, gå och lägg dig du så väcker jag dig en halvtimme innan vi åker". (d.v.s kl 08.30!)
Så, nu sitter jag här, efter 2½ timmes vaken tid och inser att jag har en riktig räv till fästman! Han är inte dum inte. Hans fästmö däremot, där låter jag det vara osagt. Då får var och en bilda sig en åsikt! ;)

Med hopp om att alla därute får en toppendag!!!
Over and out!
P&K

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2008-10-20 09:26:13

Åh jag tycker synd om dig.. Jag skulle seriöst vägra kliva upp då. Jag brukar hämta leksaker till min säng och bära över Jonah, då får han ligga brevid mig och leka så kan jag sova en extra timme eller nåt :)

Postat av: Sara

Publicerad 2008-10-20 09:51:36

Jag har förresten länkat till din blogg nu, så jag hoppas du får massvis med läsare och kommentarer nu :)

Postat av: Sara

Publicerad 2008-10-20 18:38:02

Ja, Jonah sover i sin säng från kl 19 och fram till ca 07.00, då får han komma över till min så jag kan sova en extra timme haha :P

Postat av: Rockabilly babe

Publicerad 2008-10-20 19:44:47

Åh vad mysigt.

Läs mitt inlägg. Vad tycker du?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Inte Utan Min Dotter

Är en gla´ & tokig tjej! I början av 2008 kom vår dotter, ett efterlängtat underverk! I mitten av 2010 kom vårt andra underverk, en underbar liten son! Nu senast i mitten av 2012 kom så slutligen vårt tredje underverk, världens finaste lillasyster! Dessa charmtroll fyller verkligen livet med skratt, tårar & galenskap! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela