Inte Utan Mina Döttrar & Son

Gift, lagomt galen trebarnsmamma!❤️ Motto: Ju mer positiva tankar du tänker, desto mer positiva dagar får du!😃👍

Vrång!!!

Publicerad 2008-11-02 20:02:41 i Allmänt

Jag blir sååå arg på mig själv när jag inte kan behärska mig!!! FAN (ursäkta mig). Jag kan bli så våldsamt arg, då mest på våra katter faktiskt...stackars dom! Hur som haver så råkar tjoppan, indirekt, ut för min "aggresivitet", på grund av att hon måste lyssna på eländet!!! Stackars barn, hon kommer att tro att hennes mamma är psykist instabil + att hon är schizofren!!! Det kanske var att ta i, hon är trots allt bara 8½ månader tösen, så en sådan analys kanske hon inte kan lägga fram. Men hon hör att hennes aggresiva mor är upprörd ialla fall...jag måste ta mig i kragen och lugna ner mig...annars kastar jag ut mig själv i snön!!! Det blir kallt det!!!
     För det mesta får hon faktiskt ha en glad och sprallig mamma, och det är så jag vill att hon ska få se mig jämt, inte som någon arg ragata. HUVVA!!!   

Annars så har dagen varit mycket bra. Som sagt, så har det varit helt underbart väder och vi fick oss en ordentligt utevistelse när vi tog vår långpromenad! Mycket bra med frisk luft.

Imorgon blir det badning som gäller. Bestämde mig för att strunta i att åka till skolan för fotograferingen. Jag menar; Det har tjoppan ingen glädje av, hon förstår inte att det är för att mamma ska få träffa sina arbetskollegor + få se alla sina elever. Nä vi ska lix ha en "date" med dom nästa måndag, så det är lungt!!! Då får jag min "dos" av mina kära arbetskompisar!!! Tjoppan tyckte att det var så skoj sist vi var och badade, så då kan vi kosta på oss att åka dit igen! Lite får man allt strunta i för att barnen ska bli glada. =) Är barnen glada, då är föräldrarna också glada!!!

Blir tv-soffan nu en liiiten stund, sedan sängen...skönt!
Kram & Go´natt!

Over And Out

Dagens parantes måste vi också hinna med förstås: 
I morse när tjoppan vaknade stod klockan på 05.40. Jag tände bara hennes "nattlampa" och tänkte att hon får ligga och surra lite för sig själv innan jag tar upp henne. På så vis får jag nån liten minuts tid att vila till ögonen, så att de orkar öppna sig! Döm om min förvåning när jag slår upp mina gröna och ser att vår älskade dotter har dragit upp sig och står upp i sin säng, som är HÖG! Hon surrar & skrattar om vartannat! 
     Hon har dragit upp sig länge vid spisen och dyligt, men ALDRIG förr i sängen...hon vet att man ligger ner och sover där...trodde vi! Nu har ialla fall den arme fadern sängt ner botten i sängen, så nu gör det inget om hon reser sig upp igen! Då är spjälorna där som skydd...
Dagens parantes blev lite lång...men, men det är sånt man får räkna med! PÖSS! 

Kommentarer

Postat av: Bokmalen

Publicerad 2008-11-02 22:49:22

Hmm, jag känner igen mig! Det värsta är att jag blir mest bööölig när jag blir arg, blir mest ledsen för att... ja, vad vet jag. Vi har jobbat övertid ikväll å det gick riktigt bra, skönt att det är gjort! Kramen

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Inte Utan Min Dotter

Är en gla´ & tokig tjej! I början av 2008 kom vår dotter, ett efterlängtat underverk! I mitten av 2010 kom vårt andra underverk, en underbar liten son! Nu senast i mitten av 2012 kom så slutligen vårt tredje underverk, världens finaste lillasyster! Dessa charmtroll fyller verkligen livet med skratt, tårar & galenskap! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela