Inte Utan Mina Döttrar & Son

Gift, lagomt galen trebarnsmamma!❤️ Motto: Ju mer positiva tankar du tänker, desto mer positiva dagar får du!😃👍

Katten Cleopatra!

Publicerad 2008-11-18 09:38:26 i Allmänt

Oj, oj, oj nu händer det grejer här! Vår vackra katt; Cleopatra, även kallad Cleo försvann förra sommaren när jag befann mig hos min syster i Göteborg. Caesar saknade henne något enormt mycket, gick och skrek flera månader efter henne! Vi fick tillslut inse att något hade hänt henne, och att hon inte skulle återvända hem. Vi tog därför i sommras hem Cleos lillasyster; Livia!
     Vad händer då igår?!?! Jo, då fick jag ett meddelande om att en tant mitt i samhället har hittat en jättevacker liten katthona som är något skygg och ser ut precis som en norsk skogskatt!!! VA?!?! Är det Cleo tänker vi....varpå jag ringer denna kära tant, som också håller med; Min beskrivning stämmer på pricken in på den katt hon har hos sig, som dessutom har befunnit sig där i ca 1 år.
     Jag åker såklart ner till henne för att kika in om det kan vara Cleo som är upphittad! Men, då visar det sig att hon har sprungit ut och vi får inte in henne igen. Detta resulterar i att tanten ska ringa mig idag när katten visar sig hos henne igen, och jag ska åka och kika igen! Spännande!!!

Får vi se om det är vår kära prinsessa som återvänt, för hon var verkligen en prinsessa! Jag har väldigt låga förhoppning om att det är hon...men det slog mig sedan;
"- Om det är hon, ska jag ta hem henne då? Då har vi helt plötsligt 3!!! katter här hemma....."
     Jag som sa att vi inte skulle ha en enda katt till när Cleo försvann, utan bara ha Ceasar. Är det hon, vilket jag tvivlar på...så tar vi hem henne...får vi se hur det går! Hon har aldrig träffat sin lillasyster, vilken är 3 år yngre än henne, då Cleo är född 1 juli-05 & Livia 23 juli-08. Spänningen är OOOOOooolidligt SPÄNNANDE!!!


(Här är Cleo en ungkatt, hon blev mycket vackrare när hon blev äldre! Men visst är systrarna lite lik varandra? Cleo är mycket vackrare än Livia, men dragen finns!)

Annars lever livet och idag är det lugna gatan. Min kära mamma ska, som sagt, komma på besök. Det blir en promenad och en lunch tillsammans med henne.

Återkommer med vidare information om katthonan!
Over And Out

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Inte Utan Min Dotter

Är en gla´ & tokig tjej! I början av 2008 kom vår dotter, ett efterlängtat underverk! I mitten av 2010 kom vårt andra underverk, en underbar liten son! Nu senast i mitten av 2012 kom så slutligen vårt tredje underverk, världens finaste lillasyster! Dessa charmtroll fyller verkligen livet med skratt, tårar & galenskap! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela