Inte Utan Mina Döttrar & Son

Gift, lagomt galen trebarnsmamma!❤️ Motto: Ju mer positiva tankar du tänker, desto mer positiva dagar får du!😃👍

Melodifestivalen?

Publicerad 2009-02-07 21:01:47 i Allmänt

Nja, jag ska villigt erkänna att jag inte alls är någon melodifestivalfan...jag tycker som pensionärerna: *skratt*
"- Det var bättre förr!"
Jamen MÅSTE det verkligen vara typ 100!!!! olika delfinaler där man redan på förhand vet vilka som kommer att gå vidare till globen?? Nä, dra en "globen-final" direkt så att man inte hinner bli less på eländet!
   Oja, jag har lösningar på det mesta!

Hos Edvin fick vi tårta; Mums! Han fick ett halsband med ett "E" hängande i...de blev nöjda & glada. Det är mycket "fylla" nu. Imorgon blir det Troy som fyller 1. Sedan några dagar senare blir det tjoppan som fyller 1, och sedan vår BB-kompis Annie, och slutligen  Albin som fyller den sista. Ja, egentligen den 29 feb, men i år finns inget sådant datum, så de valde den 28:e istället, för det är trots allt den sista februari!
     Så många tårtkalas har vi att vänta oss...mycket trevligt.

Satt ikväll och kollade in BB-bilderna från januari 2008 till februari 2009. Det visade sig att INGEN i tidningen hade samma namn som tjoppan! Nåja, tyvärr så visade sig att det var några med dålig fantasi som valde vår tjoppas namn till sin dotter i december -08, efter vår tjoppa dessutom. Tråkigt, med tanke på att vi valde tjoppans namn pga dess ovanlighet!
     Nåväl...vi hade inte tagit pantent på vår dotters namn...så det är bara att uthärda! Men, jag är fortfarande "bitter" över att de, som dessutom bor i samma by/samhälle som oss, inte kunde komma på nått annat namn...Blääää!!! Det blir A1 & A2, som i "Bananer I Pyjamas" ;) (jaja, jag vet...det var B1 & B2, men ni fattar vad jag menar!)


(B1 & B2)

Nog med bitterhet för ikväll...vi får hoppas att de väljer att sätta sin dotter med -09:orna pga sin sena födelse! Vi har ikväll bara suttit och slappat framför tv:n efter middagen...tror sängen väntar om inte allt för länge!

PÖSS
Over And Out

Kommentarer

Postat av: Anna B

Publicerad 2009-02-07 21:51:02

Det är alltid svårt när det gäller namn... Men vi valde min dotters namn efter min kusin hade valt (hennes dotter är född bara några dagar efter Bella). Men lite sur blev min kusin när vi berättade om vårt val, för hon hade bestämt att det skulle vara mellannamnet... Och? Men det är inget som ligger och gror, det var nog mest hormonerna som svallade... Hoppas du får en god natts sömn! kram anna

Postat av: Bokmalen

Publicerad 2009-02-07 23:09:51

Jag är inte heller nån melodifestival-fan. Men nu var vi hemma så då kändes det lika bra att se. Inte för att jag fastnade för nån låt men, men.

Förstår det där om namnet.

När ska ni ha kalas för "tjoppan" då?? Vi var ju inte här när hon föddes men 1-års dagen vill vi ju inte missa!!!

Kramen, Maria

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Inte Utan Min Dotter

Är en gla´ & tokig tjej! I början av 2008 kom vår dotter, ett efterlängtat underverk! I mitten av 2010 kom vårt andra underverk, en underbar liten son! Nu senast i mitten av 2012 kom så slutligen vårt tredje underverk, världens finaste lillasyster! Dessa charmtroll fyller verkligen livet med skratt, tårar & galenskap! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela