Inte Utan Mina Döttrar & Son

Gift, lagomt galen trebarnsmamma!❤️ Motto: Ju mer positiva tankar du tänker, desto mer positiva dagar får du!😃👍

Rix Morgonzoo

Publicerad 2008-10-21 07:58:42 i Allmänt

Har fått för mig att "skruttan" går upp 5 på morgonen bara för att hon TROR att morgonzoo börjar kl 5. Men, hon har ju heeelt fel! Hon verkar ha ställt om till vintertid redan nu! Det börjar kl 6! Jag har aldrig förr lyssnat från det att det startar på morgonen. Men, sedan vi fick "tjoppan" så har jag varit en väldigt aktiv lyssnar. Vi är fasiken uppe före dom till och med!!!

Katastrof är det enda jag säger om det!

Måste bara flika in här att igår trodde jag verkligen att vi skulle åka med stormen till "landet Oz"! För jäklar (rent ut sagt) vad det blåste! Låg och löste min sudoku i godan ro och helt plötsligt känns det som att hela huset ska blåsa iväg!!! Men, som tur var står det kvar.  Bra det, som vi har jobbat på tomten!

Tidigare under gårdagen blickade jag ut över tomten och kikade in vår rönn som står precis vid infarten, och i den sitter fasiken i mig 25-30 fåglar och äter sig fulla på våra rönnbär. Det fick mig att tänka på Alfred Hitchcocks "Fåglarna"! En riktig rysare ;) Springer med ilfart iväg efter kameran! Tror ni dom satt kvar?!?!?!!? Dagens IQ-fråga!!! Nope, en enda fågel*pip* satt kvar, så håll till godo med den!



Ni får själva föreställa er 25-30 fler av dessa "fyllekajor"...coolt ialla fall att trädet höll, för det är inte så väldans stort.

Tänk om man hade kunna förflytta fettet i magen till brösten, jäklar vilka "bobs" jag hade haft då. Inte för att det är någon längtar jag har. Men, jag hade gärna sett att min kära mage hade kunna krympa ihop betydligt mycket med efter bruttans utgång!
     Jaja, jag fortsätter med mina 70sit-ups/dag och ser om det ger resultat! Har även slutat med godis. Det ska ni veta att det kräver självdisciplin! Ialla fall från min sida, eftersom jag fullkomligen ÄLSKAR choklad! Men, mina tänder (eller snarare mitt saliv) suger, och det gör att mina tänder nästan alltid har hål, även fast jag borstar 2gr/dag + tandtråd!!!

Ups, där kom den; PARANTESEN!!! Men jag har varnat för dessa, så det kom väl inte som någon överraskning?

I helgen blir det 4-års kalas, då min älskade storebrors yngsta fyller år. Vi skulle få komma och äta tårta. Vilken tur vi har va?!?
Oktober & november månad är då vi har mest fullt upp med födelsedagar:
* Syrrans äldsta     * Johanna     * Lillebror     * Fadur     * Sambons systerson     * Storebrors yngsta
* Storebror     * Johannas son     * Klara     * Storebrors äldsta!
Att bara komma ihåg alla dessa är ett mörker...fast, där ska jag faktiskt skryta upp mig och nämna att jag är en jävel på att komma ihåg födelsedagar, av någon konstig anledning. Det etsar sig liksom fast bara! Nåväl, man får komma och hälsa på folk, och det är alltid lika trevligt! =)

Även här kom en lång parantes som inte var tänkt...men, men kom inte och säg att jag inte varnade er.
Nu är det tv:n som lockar, eller.....snarare soffan framför tv:n!!!

P&K på er!
Over And Out

Kommentarer

Postat av: Bokmalen

Publicerad 2008-10-21 11:15:06

Jamän, tänk på måndag får ni kliva upp klockan 4!!!! Kul va!!??? Spring forward, Fall back... mitt sätt att komma ihåg hur man ställer om klockan. Kramen

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Inte Utan Min Dotter

Är en gla´ & tokig tjej! I början av 2008 kom vår dotter, ett efterlängtat underverk! I mitten av 2010 kom vårt andra underverk, en underbar liten son! Nu senast i mitten av 2012 kom så slutligen vårt tredje underverk, världens finaste lillasyster! Dessa charmtroll fyller verkligen livet med skratt, tårar & galenskap! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela