Inte Utan Mina Döttrar & Son

Gift, lagomt galen trebarnsmamma!❤️ Motto: Ju mer positiva tankar du tänker, desto mer positiva dagar får du!😃👍

Inslagen!!!

Publicerad 2012-02-29 19:10:13 i Allmänt

I fredags var det inga muntra toner direkt! Lämnade barnen kl 07.20 och kl 07.50 ringer dagmamman och säger att lilleman har slagit ut en tand, eller rättare sagt, han har blivit knuffad och slagit ut den...neeeej tänkte jag och kom direkt att tänka på den permanenta tanden under.
     Ringde folktandvården och vi fick tid samma dag. Det visade sig dock att lillebror inte hade slagit ut tanden utan slagit in den...den hade helt enkelt slagits rakt upp i tandköttet igen; huga!

Det som kändes mest jobbigt på fredagskvällen var att vårt lilla troll är tvungen att sluta med sina älskade tuttar. Han har sina älskade tuttar i sin säng och är nog världens mest lättlagda barn mycket pga av dem. Han lääängtar efter att få lägga sig tillsammans med dem på kvällen.
     I fredags blev då inte fallet utan han skulle, som sagt, sluta med dem. Måste säga att jag är så VÅLDSAMT imponerad av vår lilla prins, för han har fixat det galant!!! *KÄÄÄÄÄRLEK!!!*

I veckan har väl allt flytit på som vanligt, enda skillnaden för lillebror är att han inte får äta hårdbröd m.m. samt då tuttarna...

Nästa vecka, v. 10, är det äntligen sportlov! Känns jättebra då jag har HUUUUR mycket som helst på jobbet nu. Det är:
* 37 Omdömen att skriva.
* 16 nationella prov till treorna att genomföra samt rätta & bedömma.
* 1 föräldramöte.
* 17 Utvecklingssamtal att göra.
Så inte ligger vi på latsidan direkt! ;)

Nu ska jag ta och gå och mysa med tjoppan och en god bok. Kram på er!
Over And Out

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Inte Utan Min Dotter

Är en gla´ & tokig tjej! I början av 2008 kom vår dotter, ett efterlängtat underverk! I mitten av 2010 kom vårt andra underverk, en underbar liten son! Nu senast i mitten av 2012 kom så slutligen vårt tredje underverk, världens finaste lillasyster! Dessa charmtroll fyller verkligen livet med skratt, tårar & galenskap! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela