Inte Utan Mina Döttrar & Son

Gift, lagomt galen trebarnsmamma!❤️ Motto: Ju mer positiva tankar du tänker, desto mer positiva dagar får du!😃👍

Examen!

Publicerad 2010-05-04 12:08:42 i Allmänt

Har idag suttit och fixat ackord samt alla texter till årets skolavslutning, det kommer att bli endast svenska låtar i år. Det blir superbra! =)

Annars flyter livet på i still mak. Vaknade natten till i söndag och önskade att det skulle vara mitten av juni så att det inte skulle vara så långt till bäbisens ankomst. Detta pga av det "brakade" till i hela bäckenet! Huga, det har jag aldrig upplevt innan.
     Med tjoppan hade jag verkligen en riktig dröm-graviditet. Jag hade inte några krämpor samt att jag aldrig har varit så lugn i hela mitt liv (jag har annars ett gräsligt temprament!!!)
     Det är annorlunda den här gången. Det känns av på ett helt annat sätt. Visst, jag kan inte lägga mig ned på samma sätt som när jag väntade tjoppan. När jag kommer hem nu har jag en vild & galen dotter som springer omkring och vill leka, det finns liksom ingen tid till vila då! I mellanåt blir det till att bära henne också, något som jag inte behövde när jag väntade henne.


Så här ser min graviditet ut:

Beräknat förlossningsdatum: 2010-07-01

Barnet blev till omkring: 2009-10-08

Jag är i vecka: 32

Jag är i månad: 7

Antal graviditetsveckor och dagar: 31 veckor 5 dagar

Antal dagar kvar till förlossningen: 58

                                                                           (Källa: www.libero.se)



Tiden rinner iväg fort ändå så jag hoppas att några mer krämpor inte tillkommer!

Min käre sambo åker iväg på kurs imorgon, en onsdag till torsdags kurs. Så jag & tjoppan ska få rå om varandra alldeles särsilt mycket då. Men, vi kommer såklart att sakna den arme fadern! Men en natt ska vi väl klara?! ;)

Nä, nu måste jag återgå till skrivningen av veckobrevet för nästa vecka, det blir ett kort eftersom det bara är tre dagar skola nästa vecka pga kristi himmelsfärds dag! =) Skönt med en kortvecka!

Over And Out

Kommentarer

Postat av: Bokmalen

Publicerad 2010-05-04 16:49:58

För mig blir det riktig kortvecka om vi inte får jobba en "extranatt". Då blir det bara 1 kväll å 1 natt å ev. 2 nätter... ;) Med betalning för 3 nätter å ev. 1 övertid.

Marcus åker iväg på rallycross på torsdagkväll å kommer hem tidigt söndagmorgon så jag blir ensam hemma. Ska passa på att umgås m Kevin å Jasmin då. ;)

Kramen, Maria

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Inte Utan Min Dotter

Är en gla´ & tokig tjej! I början av 2008 kom vår dotter, ett efterlängtat underverk! I mitten av 2010 kom vårt andra underverk, en underbar liten son! Nu senast i mitten av 2012 kom så slutligen vårt tredje underverk, världens finaste lillasyster! Dessa charmtroll fyller verkligen livet med skratt, tårar & galenskap! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela