Inte Utan Mina Döttrar & Son

Gift, lagomt galen trebarnsmamma!❤️ Motto: Ju mer positiva tankar du tänker, desto mer positiva dagar får du!😃👍

Sol & Stress

Publicerad 2010-03-22 20:59:00 i Allmänt

I helgen var jag ensamstående trebarns mamma, vilket gick kalas...trots att jag fick vara uppe och försöka söva tjoppan halva natten mot lördag! Min brors två flickor kom hit på lördagmorgon och stannade tills fm på söndag. Vi åkte och badade i vårt badhus nästan direkt de kom på lördagen, sedan var vi ute och myste i den underbara solen i ca 2½ timme, behöver jag skriva att det var tre trötta brudar som slockande på lördagkväll?!?! Alla och de INKLUDERAR (WOOHOO) tjoppan sov hela långa natten, vilket var HELT underbart!!! =)

Jag och min sambo bestämde oss för att prova om vi kunde ta bort tjoppans dagsvila, pga av att hon är vaken under nätterna. Detta gick galant i lördags då hennes favoriter var här och höll låda. Faktiskt så somnade hon ca 10 minuter igår i skrindan när vi var ute och lekte häst, men det gjorde ingenting, hon sov faktiskt natten igenom ändå. Så nu håller vi tummarna att detta är en bestående trend hon börjat med och att hon, genom att skippa vilan på dagen, sover ordentligt hela nätterna!

På jobbet är det hur mycket som helst. Jag tycker lite synd om bäbis i magen, den kommer förmodligen att födas stressad!
I veckan har jag:
* Intensivläsning.
* Fyra svenska prov/tester för tvåorna.
* Tre matematik prov/tester för tvåorna.

Sedan, efter påsklovet är det:
* Föräldramöte.
* Åtta delprov i matematik; nationella provet för treor.
* Åtta delprov i svenska; nationella provet för treorna.
* Skriva trettiofyra omdömen i diverse ämnen.
* Fjorton utvecklingssamtal.
Man är inte sysslolös direkt!!! *PUST* Behöver jag skriva att jag inte träffar någon människa förutom min kära familj just nu?!??!


(Liiiite trött känner man sig...)

Nåja, där i maj någon gång kommer jag väl få lite andrum, får man hoppas...*fniss*
Hoppas ni har det bäst!
Over And Out

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Inte Utan Min Dotter

Är en gla´ & tokig tjej! I början av 2008 kom vår dotter, ett efterlängtat underverk! I mitten av 2010 kom vårt andra underverk, en underbar liten son! Nu senast i mitten av 2012 kom så slutligen vårt tredje underverk, världens finaste lillasyster! Dessa charmtroll fyller verkligen livet med skratt, tårar & galenskap! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela