Inte Utan Mina Döttrar & Son

Gift, lagomt galen trebarnsmamma!❤️ Motto: Ju mer positiva tankar du tänker, desto mer positiva dagar får du!😃👍

Vattkoppor?!?

Publicerad 2010-04-19 22:18:43 i Allmänt

Idag när vi satt och åt middag upptäckte jag att tjoppan hade både en och två prickar på vänster arm, sedan ytterligare några på benet och slutligen en i ansiktet. Är fundersam över om det kan vara vattkoppor...vilket vore typiskt nu när vi äntligen tagit oss i kragen och ska göra något tillsammans, bara hennes pappa och jag!
     Det jag inte förstår är att OM det nu är vattkoppor, vem har hon fått det ifrån?! Hon har knappt varit hos dagmamman på två-tre veckor och dagmamman har inte berättat om något barn som har vattkoppor; Mycket märkligt! Nåja, det återstår att se. Vi kan inte göra ett dugg åt det ialla fall, så varför oroa sig?!


(Vattkoppor eller inte vattkoppor, det är frågan!)
(Detta är inte tjoppans prickar, utan ett annat barns)

Ikväll har jag suttit och skrivit bedömningar på de elever som går i årskurs ett. Det är väldigt mycket mer regler och förhållningssätt nu än vad det var i höstas, vilket såklart innebär att det tar betydligt längre tid! Jaja, även om jag bara hunnit ettorna så är det ialla fall ett steg i rätt riktning.
     Jag kommer att sitta även imorgon kväll och kvällen efter det. För denna vecka måste det vara klart! Jag tänker inte sitta nästa vecka, det bara är så!

Nu ska jag ta mig en titt i den galaxtiska internetvärlden för att få mer information om hur och varför man får vattkoppor. Det vore trist om hon har det...

Haré Bäst!
Over And Out

Kommentarer

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-04-20 11:27:35

Skabb (jättevanligt hos barn) eller vattkoppor. Om det e vattkoppor så hoppas jag hon tillfrisknar snabbt. Sen får man ju det inte mer som tur e.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Inte Utan Min Dotter

Är en gla´ & tokig tjej! I början av 2008 kom vår dotter, ett efterlängtat underverk! I mitten av 2010 kom vårt andra underverk, en underbar liten son! Nu senast i mitten av 2012 kom så slutligen vårt tredje underverk, världens finaste lillasyster! Dessa charmtroll fyller verkligen livet med skratt, tårar & galenskap! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela