Inte Utan Mina Döttrar & Son

Gift, lagomt galen trebarnsmamma!❤️ Motto: Ju mer positiva tankar du tänker, desto mer positiva dagar får du!😃👍

"Sparkskoj"

Publicerad 2009-03-04 20:46:45 i Allmänt

Idag har vi varit ute och fått besök av Leoni och hennes mormor. En mysig & trevlig dag som slutade med "semel-kalas" hos min kära svägerska som fyller år idag!
 
Imorse när jag och tjoppan var ute i det helt underbara vädret, (-8 & stråååålande sol!) provade jag att sätta henne på sparken för att se om hon gillade det. Hon blev superarg när jag sedan skulle lyfta henne av sparken, så vad tror ni?!? Oj, oj, oj...hon gillade det så mycket att vi åkte spark i en halvtimme! Totalt var vi ute över en timme! Tjoppan brukar vara nöjd efter en halv.
     Vi har en sparkpulka, men den är insnöad i vår smedja, vilket innebar att nöden icket hade någon lag imorse, så den här mamman tog sin enormt långa halsduk och virade den två varv runt bruttan, därmed fick den fungera som säkerhetsbälte...det fungerade hur bra som helst!!! =)
     Eftersom tjoppan gillade att åka spark så skarpt passade vi på att sparka till svägerskan ikväll.  


(Min Spark-prinsessa!)

Imorgon blir det antingen grillning & pulkåkning, eller skridskoåkning...vi får se, det beror mycket på vädret. Men skoj ska vi se till att vi får! =)

Nu återstår sängen, för jag är sååå trött!!!
Hoppas ni har haft en lika mysig dag som vi haft!
Over And Out

Kommentarer

Postat av: Bokmalen

Publicerad 2009-03-04 21:16:58

Vad kul att hon gllade sparkåkning!! :) Å, vad smart av dig att komma på det där med "säkerhetsbälte".:)

Kramen, Maria

Postat av: Anna B

Publicerad 2009-03-04 22:25:59

Det låter precis som det ska vara! Härligt att vara ute, visst? Ha det gott! Kram Anna

Postat av: Mamma Melissa

Publicerad 2009-03-05 02:10:36

Åh så härligt det där verkar vara!:.) Och är itne det kärlek, att binda fast sina barn med sin halsduk,så säg!:.) Helt underbart!

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-03-05 12:05:06

SMART! Det där ska vi ut och prova på en gång! Vår sparklåda är också insnöad ute i stugan, men det där var ju inte alls dumt... letar en lång halsduk i vild förtvivlan

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-03-06 07:14:50

Hej vännen! Måste gör ett inlägg ang att åka spark...Nu har Kim gjort sin första åktur och inte mindre än med morfar. Det var igår när jag var och hämtade Kim hos morfar som de två, kom sparkandes runt kvartert... Oj va härligt Kim skrattade ljuvligt. Det hördes nog över hela rödviken... Det var en underbar syn att få se morfar sparka om kring med en super nöjd Kim.



//Kraaaam

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Inte Utan Min Dotter

Är en gla´ & tokig tjej! I början av 2008 kom vår dotter, ett efterlängtat underverk! I mitten av 2010 kom vårt andra underverk, en underbar liten son! Nu senast i mitten av 2012 kom så slutligen vårt tredje underverk, världens finaste lillasyster! Dessa charmtroll fyller verkligen livet med skratt, tårar & galenskap! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela