Inte Utan Mina Döttrar & Son

Gift, lagomt galen trebarnsmamma!❤️ Motto: Ju mer positiva tankar du tänker, desto mer positiva dagar får du!😃👍

Härliga Dag!!!

Publicerad 2009-01-10 21:33:36 i Allmänt

"Om du huger din ved själv, värmer den dig två gånger"...dessa ord är så sanna! Vi har direktverkande el i vårt hus...men, vi har aldrig haft på våra element! Vi har eldat, eldat och åter igen; eldat! Behöver jag skriva att vi har en låg elräkning! De som kommer och hälsar på oss får oftast en chock då vår värme ofta ligger på över 25! Varmt och gott!!! Eldning är nämligen en av mina favoritsysselsättningar! =)
     Ikväll blev det dock inte så mycket eldning då vi hade besök och satt i vardagsrummet där kaminen står. Man vill gärna att gästerna ska stanna ialla fall en liten stund och inte rymma efter en halv minut bara för att värmen jagar ut dem! Kim och hans familj var här ikväll och åt middag...alltid lika trevligt! Vi kom fram till att vi snart ska åka till mamma Johannas stuga och bara mysa en helg, det ser vi verkligen fram emot!

Har ni hört ordet upplegan förr? Jasså inte! Nä, ni är inte ensam! Jag hörde ordet "upplegan" första gången vintern 2007 då jag och min käre far var ute och jagade julgran. Min pappa tittade drömskt in bland träden och tittade sedan upp och sa:
"- Det är så trevligt att vara ute med dig och leta gran, synd bara att de är sådan upplegan idag."
Mm, precis som ni nu säkert också sitter, så satt även jag som ett frågetecken!
"- Upplegan, svarade jag...vad är det?!?"
Det jag fick som svar var:
"- När snön hänger tungt på träden, så att man inte ser hur de ser ut. Det är upplegan!"
Detta är ett gammalt ord, som min far lärde sig när han var barn, och som nu jag fick lära mig! Kanske fick jag lära er något nytt också?

Idag har vi varit hos min kära mamma, där fick tjopan för första gången fick åka skoter! ÅH vad hon tyckte att det var skoj...hon pekade på den hela tiden och ville åka mera!!! =) Det var verkligen en fröjd att se sin älskade dotter! Underbart väder fick vi även ha idag! -2, strålande sol och härligt med snö!




(Vår älskade lilla prinsessa på sin första skotertur!)

Skoterturer blir det fler av, det bestämde vi direkt vi såg att den älskade dottern njöt i fulla drag av att vara i maskinens närhet! Varm choklad, mackor, strålande sol, snö, minusgrader & ens älskade familj kan man begära mera?!?!?!!?

Hoppas alla har haft en lika underbar dag som vi haft!
Go´natt & kramar i massor!!!
Over And Out

Kommentarer

Postat av: Anna B

Publicerad 2009-01-10 21:43:26

Så härligt att hon tycker om skotern! Det är ett trevligt sällskapsfordon, som verkligen kan få glädjen i att vara ute stanna länge! Kram Anna

Postat av: Bokmalen

Publicerad 2009-01-10 23:15:02

Då kommer ju frågan direkt. Ska ni behålla skotern nu då??? Undrar vi båda. Kramen, M&M

Postat av: Anna

Publicerad 2009-01-13 11:26:17

Verkar som ni haft en kanon helg också :) Ja värmare breddgrader hade inte varit helt fel ;) Vet du hur man lägger till bloggar på sin sida?



Kram påer!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Inte Utan Min Dotter

Är en gla´ & tokig tjej! I början av 2008 kom vår dotter, ett efterlängtat underverk! I mitten av 2010 kom vårt andra underverk, en underbar liten son! Nu senast i mitten av 2012 kom så slutligen vårt tredje underverk, världens finaste lillasyster! Dessa charmtroll fyller verkligen livet med skratt, tårar & galenskap! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela