Inte Utan Mina Döttrar & Son

Gift, lagomt galen trebarnsmamma!❤️ Motto: Ju mer positiva tankar du tänker, desto mer positiva dagar får du!😃👍

SKOTER!

Publicerad 2009-01-08 20:50:31 i Allmänt

Nu talar jag inte om en skoter som stavas; scooter, vilket är en slags eu-moped! Nä, det här gäller en SNÖskoter. 
Här kommer ett missförstånd igen, när det gäller ord. Nu var missförståndet från min sida:

För ca 10½ år sedan när jag satt och pluggade inför min uppskrivning till körkortet händer följande:
Jag satt och tittade på en bild, följande gick att läsa under bilden:
" Hur ska du köra om du tänker köra om scootern?"
VA?!?! Tänkte jag, vilken jä**a skoter?!? Det är ju sommar på bilden, och dessutom mitt inne i en stad! Vilken idiot kör skoter på sommarn mitt inne i en stad?!?! Tittar nog igenom texten och upptäcker att det inte alls står skoter, utan scooter! Ha ha ha, norrländska som man är finns inte ordet scooter i ens vokabulär! *skratt*

Åter till denna SNÖskoter, här finns minsann en till salu! Min käre sambo har efter moget resonemang med sig själv beslutat sig för att sälja sin kära ägodel skotern!!! Min sambo är pedadantisk när det gäller sina saker, så ni kan vara alldeles säkra på att skotern är i mycket fint skick!!! Det är dock en Lynx, men det går tyvärr inte att ändra den till en Yamahaa *skratt*


(Välskött -01:as Lynx till priset av 30 000 riksdaler. Välkommen att höra av er för vidare information!)

Nu är det strax sängen, det är jag som har häääärlig sovmorgon imorgon!! Wiiieee!!! =)
Kram & Go´natt!!!
Over And OUt

Kommentarer

Postat av: Anna B

Publicerad 2009-01-08 21:27:25

Åh sovmorgon låter helt fantastiskt... själv ska jag upp till wakeuplighten vid 6.10... Men det är ett skonsamt uppvaknande kan jag berätta!

Kram anna

Postat av: Mamma Melissa

Publicerad 2009-01-09 16:27:54

Ha ha... gillar att läsa om de språkliga missförstånden som du råkar på!



Och du... du får kommentera precis hur mycket du vill inne hos mig! :.)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Inte Utan Min Dotter

Är en gla´ & tokig tjej! I början av 2008 kom vår dotter, ett efterlängtat underverk! I mitten av 2010 kom vårt andra underverk, en underbar liten son! Nu senast i mitten av 2012 kom så slutligen vårt tredje underverk, världens finaste lillasyster! Dessa charmtroll fyller verkligen livet med skratt, tårar & galenskap! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela