Inte Utan Mina Döttrar & Son

Gift, lagomt galen trebarnsmamma!❤️ Motto: Ju mer positiva tankar du tänker, desto mer positiva dagar får du!😃👍

Lasarettet

Publicerad 2009-01-19 20:27:33 i Allmänt

Idag vaknade tjoppan 07.00! WooHoo; sovmorgon! =) Klockan 11.30 åkte vi ned till BVC för att mäta och väga henne. Det gick jättebra...sedan när vi satt inne hos vår fenomenala BVC-sköterska lyckas bruttan slita ut hennes skrivbordslåda och få den rätt på sin läpp...tjoppan börjar givetvis gråta och blir sedan helt hysterisk! Så hysterisk så hon krampar!!! Hela min älskade dotter ligger i min famn och bara skakar, och vill inte sluta!!! Aaaaaahhh....usch!! När hon sedan slutar, efter vad jag tycker är en evighet, men förmodligen bara en minut, så säger sköterskan att hon ska ringa "Barn" på lasarettet, för detta vill hon att de kollar upp. Får tid där kl 13.00.
     Ringer sambon, som är på jobbet, men som givetvis slänger sig i bilen för att följa med in till stan. Väl inne på lasarettet kollas hela vår dotter, från topp till tå. Hon är en "exemplarisk" liten tjej, allt ser bra ut. De tar även blodprov med en stor nål, vilket inte rör vårt älskade barn i ryggen! Får sedan reda på att vi kommer att få en tid om 3-4 veckor då vår underbara dotter ska röntga sitt lilla huvud.

Vi får se hur det kommer att gå....jag är optimist i frågan...bara för att jag ser hur min dotter är just nu; pigg, glad, snabb...kan inte tänka mig att det är någon som är fel! 
     Vissa "viljestarka" barn (vår BVC-sköterska säger så, jag säger tjuriga, ialla fall om vår dotter!) "krampar" när det de blir arga, de spänner sig så de tappar andan, detta går enligt vår BVC-sköterska över av sig själv innan barnen är tre år. Detta gör alltså vår dotter ibland, vilket ser väääldigt otrevligt ut! Men, det som hände idag var inte alls samma sak...hon slutade inte bara att andas, hela hon skakade och krampade! USCH! Vi håller tummarna för att det ska lösa sig...


(Vårt ALLT, vår underbara unge som vi älskar högre än månen & stjärnorna!!!)

Imorgon ska vi ialla fall träffa Edvin & hans mamma, då blir tjoppan glá när hon får en lekkompis! =)
Kramar på er...nu blir det "kram-tajm" med min underbara sambo!!!
Over And Out

Kommentarer

Postat av: Johanna.S

Publicerad 2009-01-19 20:54:11

Ojojoj vad otäckt det måste ha varit.... Det måste ju vara skönt att få kolla upp det iaf. Tror dock inte att det finns "anledningar" alla gånger, min storebror har ju haft oförklarliga krampanfall 2ggr i livet?!



Krama världens goaste lilltjoppa ifrån mig(och ge några blöta pussar från Troy!)

Postat av: Bokmalen

Publicerad 2009-01-19 21:03:33

Huvva, vad otäckt!! Tur att det gick bra å att dom kollar upp det å tar det på allvar!

Det gick bättre att gå idag men hade mer ont när jag kom hem... Men det verkar gå åt rätt håll i alla fall, det har inte blivit sämre. Så jag lever på det berömda "hoppet"!

Kramen, M&M

Postat av: Anna B

Publicerad 2009-01-19 21:13:09

Brrrr så hemskt. Tur att det gick bra i alla fall!

Hoppas att du får en härlig kväll! kram Anna

Postat av: Mamma Melissa

Publicerad 2009-01-19 21:20:22

Usch! Men tänk så här -vilken tur att du var där när det hände och att det hände just där och då! Nu kan de ju få möjlighet att utreda vad det är och du har haft medicinsk personal närvarande som kan intyga din berättelse -och det var tur!



Så du gör klokt i att inte måla Fan på väggen. Hon är ju pigg och glad och snabb;.)



Men skulle det vara så, så hjälper jag dig gärna att måla;.)



Tack så hemskt mycket för kommentarerna inne hos mig och du har så rätt. Det tar ju bara kraft av mig och inte av den som faktiskt "orsakat" det.



Så nu ler jag hela tiden;.)

Postat av: kjersti

Publicerad 2009-01-19 23:13:17

Skulle tro det. Inte utan den dottern. Gullig som bara den. Själv får jag säga "Inte utan mina söner". Har 3 levande och en död. Kram till dig och dottern.

Postat av: kjersti

Publicerad 2009-01-19 23:17:33

Riktig sötnos. Godnatt kram

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-01-19 23:39:21

Usch så otäckt! Men som någon skrev, på rätt plats ändå...

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Inte Utan Min Dotter

Är en gla´ & tokig tjej! I början av 2008 kom vår dotter, ett efterlängtat underverk! I mitten av 2010 kom vårt andra underverk, en underbar liten son! Nu senast i mitten av 2012 kom så slutligen vårt tredje underverk, världens finaste lillasyster! Dessa charmtroll fyller verkligen livet med skratt, tårar & galenskap! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela