Inte Utan Mina Döttrar & Son

Gift, lagomt galen trebarnsmamma!❤️ Motto: Ju mer positiva tankar du tänker, desto mer positiva dagar får du!😃👍

Kära Barn

Publicerad 2009-12-07 19:46:30 i Allmänt

Igår när vi skulle lägga tjoppis la hon sig inne i det rum som är hennes, (hon har sovit inne hos oss i en spjälsäng tills nu) tog en bok och la sig i sin säng och sa:
"- TOVA HÄJ!" (=sova här)
Jaha sa jag, vill du sova i ditt rum?! Jajjamensan det ville hon...vilket kändes bra, det är toppen att hon väljer det själv istället för att vi ska "tvinga" henne till det.

Natten till idag skrapade jag ihop till fem timmars sömn!!! Tjoppan somnade kl 20.00 och vaknade 00.00 för att blöjan hade läkt igenom! TYPISKT!
     Detta innebar byte av blöja samt sängkläder, vilket i sin tur medförde att hon var pigg som en mört. Klockan var 00.40 när jag hade lyckats söva ned henne igen. Men lugn, det är inte färdigt där.
     Klockan 01.00 vaknade jag av ett hjärtskärande grin! =( Vår älskade brutta hade kommit på att hon helt plötsligt inte alls ville sova i sin säng, utan ville sova i "mammas käng" (=mammas säng). Efter ytterligare en timme hade jag övertalat henne och hon somnade slutligen vid 02.00. Äntligen fick jag min "skönhetssömn".


(Tyckte om att hon låg bara en armlängs avstånd från mig!)

Klockan 05.20 *PIP* kommer min älskade sambo in med tjoppan till vårt rum för då hade hon vaknat!!! UTAN att jag hört henne!!! Jag som vaknar av precis ALLT!!! Måste ha varit hur trött som helst...och behöver jag skriva att denna dagen har varit ett liv?!?!?

Nåja, det är strax jullov och det känns helt underbart & behövligt. Nu får vi se om vår älskade dotter fixar att sova i sitt rum bättre inatt. Jag hoppas verkligen det! Det sticker verkligen något ENORMT i mammahjärtat när man hör henne ledsen! =( Kändes såååå vemodigt igår kväll när jag skulle gå och lägga mig. Fram tills igår har jag bara kunnat sträcka ut handen för att känna på mitt älskade barn.

Hmm...jag håller ialla fall tummarna!
Imorgon bär det iväg till stan för att "knäcka till" ryggen. Av min yrsel började jag spänna nacken, så nu vill jag få den "lössläppt" igen! =)

Kramar på er!
Over And Out

Kommentarer

Postat av: Katta

Publicerad 2009-12-08 17:55:01

Kan bli jobbigt i längden att inte få sova, även om det är tack vare en sån gullunge! Har sovit lite halvdåligt själv på sistone, en 2-årig katt kan ha mycket gemensamt med en 2-åring! =) KRAM

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Inte Utan Min Dotter

Är en gla´ & tokig tjej! I början av 2008 kom vår dotter, ett efterlängtat underverk! I mitten av 2010 kom vårt andra underverk, en underbar liten son! Nu senast i mitten av 2012 kom så slutligen vårt tredje underverk, världens finaste lillasyster! Dessa charmtroll fyller verkligen livet med skratt, tårar & galenskap! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela