Inte Utan Mina Döttrar & Son

Gift, lagomt galen trebarnsmamma!❤️ Motto: Ju mer positiva tankar du tänker, desto mer positiva dagar får du!😃👍

Varmt & Gott!

Publicerad 2008-10-31 09:29:47 i Allmänt

Jag gillar värme! När jag badar, bastar eller vad det nu är, varmt/hett ska det vara....fast jag är lite konstig på det viset att jag vill ha snö & kyla på vintern. Det är som jag brukar säga;
"- Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!"
Det tycker jag stämmer utomordentligt bra!

Hur som haver så skaffade min kära storebror och hans familj en bastu till stugan som "installerades" i sommar. Igår var jag bara tvungen att kliva in i denna "hettans boning" när vi besökte stugan. Bastun i sig är både trevlig att kika på utifrån, men vilken utsikt från bastun, eller hur!?! Tyvärr har jag inte hunnit basta i den ännu, men det hoppas jag bara är en tidsfråga innan det händer! Längtan är stor tills vi får krypa in i bastun & sedan kasta oss ner i sjön. Härligt!!!


(Härlig vy ut över sjön!)


(Bastun från utsidan, och stugan i bakgrunden.)

Igår upptäckte jag, jag borstade tänderna på tjoppan, att hon faktiskt har fått en till tand! Inte underligt att hon dregglar så förgjortat!!! Uppe till vänster sticker den fram...hon är sååå söt med sina små "riskorn".

Idag är det inte inplanerat någonting. Kanske får jag besök av kära vännen Johanna, kanske inte....vi får se vad som händer!
     Har dock liiiite ångest över måndagen. Vi har skolfoto på skolan och där skulle jag faktiskt vilja vara. Men samtidigt så är jag mammaledig nu och behöver inte "ränna" på jobbet hela tiden. Min stackars vikarie får aldrig vara för sig själv *skratt* I samma stund som fotografering sker, så är det babybad i badhuset...vilket ju uppskattades jättemycket av tjoppan sist! hmmm...vad ska jag göra?!?!? (dagens i-lands problem!!!)
     Jag har en aning om att det blir badhuset ialla fall, men då kommer jag att få höra detta av mina älskade elever, för tro det eller ej; De saknar mig faktiskt!!!

Jaja, vi "taggar" inför helgen och bestämmer oss sedan på måndagmorgon! Trist bara att karln i huset jobbar helg; 06.00-17.30, så honom ser vi inte alltför mycket.

Vi, det vill säga; Jag, tjoppan, min käre pappa & min farmor ska under lördagen åka upp till min mamma och lösa melodikrysset. Därefter bär det av till kyrkogården för att tända lyktor på både mormor/morfar/morbrors grav samt farfars grav. Tycker att det är så mysigt på kyrkogårdarna under allhellgonahelgen...med alla lyktor som lyser. (dagens parantes!)

Nä nu ska jag ta mig i kragen och göra något vettigt medans lill-tjoppan sover fm!
Kramen på eder alla!

Over And Out

Kommentarer

Postat av: Bokmalen

Publicerad 2008-10-31 10:15:22

Väldigt fin vy från bastun!!! Vi ska iväg på BP/cykel nu så jag får ta å skynda mig.... Kramen

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Inte Utan Min Dotter

Är en gla´ & tokig tjej! I början av 2008 kom vår dotter, ett efterlängtat underverk! I mitten av 2010 kom vårt andra underverk, en underbar liten son! Nu senast i mitten av 2012 kom så slutligen vårt tredje underverk, världens finaste lillasyster! Dessa charmtroll fyller verkligen livet med skratt, tårar & galenskap! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela