Inte Utan Mina Döttrar & Son

Gift, lagomt galen trebarnsmamma!❤️ Motto: Ju mer positiva tankar du tänker, desto mer positiva dagar får du!😃👍

Cookies & Middag

Publicerad 2008-10-22 21:24:01 i Allmänt

Bakade cookies idag. Fick världens godaste recept av Maria, hon är helt suvverän på att baka!!! Varje gång vi är och hälsar på så finns det nått så gott så min självdisciplin, om att inte äta så mycket sött, försvinner spårlöst!!! Men, det får jag ta när jag blir bjuden på sådana godsaker! Du är grym Maria...hela detta inlägg skulle kunna handla om att berömma din bakkonst, men jag låter bli...jag säger det till dig nästa gång vi ses istället ;)


Mums säger jag bara!!! (lånat bild av bokmalensvardag)

Näväl, vart var vi?!? Mina paranteser har en tendens att villra bort mig, men jag brukar komma tillbaka där jag var efter en stund!
     Cookiesarna var ialla fall ett uppskattat inlägg i fikat tillsammans med sambon, lilltjoppan, Johanna och hennes lillkille!

Ikväll bjussade jag min käre far & hans mor (dvs min farmor) på middag. Bjöd på hamburgare med bröd + strips. Min farmor är av den gamla sorten som endast äter husmanskost; Fläskkorv & rotmos, fläsk & potatis, palt ALLTING hemmagjort!....ja, ni förstår. Så det blev intressant att höra hennes kommentar av sådan "modern" middag. Maten blev dock mycket godkänd, så det kändes roligt. Brukar försöka att bjuda på nått "modernt" när farmor äter här. Sist fick hon kycklingwook, det var väldigt uppskattat!

Dagen har varit bra, fint väder ute och lite action i trädgården. (se tidigare inlägg om den "fulla fågeln;) Vad mer kan man begära en onsdag som denna?

Kvällen blir ung ikväll! P.g.a. av att jag kom i säng så sent igår är huvudet & kroppen ofantligt trött. Jag gör mina 70 sit-ups sen får det bli sängen direkt!

P&K på er!
Over And Out

Kommentarer

Postat av: Bokmalen

Publicerad 2008-10-23 00:17:04

Tack å bock!! Kul att "höra" att bakningen uppskattas. Det blir så mycket trevligare att baka då... Kramen

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Inte Utan Min Dotter

Är en gla´ & tokig tjej! I början av 2008 kom vår dotter, ett efterlängtat underverk! I mitten av 2010 kom vårt andra underverk, en underbar liten son! Nu senast i mitten av 2012 kom så slutligen vårt tredje underverk, världens finaste lillasyster! Dessa charmtroll fyller verkligen livet med skratt, tårar & galenskap! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela