Inte Utan Mina Döttrar & Son

Gift, lagomt galen trebarnsmamma!❤️ Motto: Ju mer positiva tankar du tänker, desto mer positiva dagar får du!😃👍

*AAAHHHAAA*

Publicerad 2008-10-24 08:07:55 i Allmänt

Det fanns en tid, då jag kunde sova huuuuur länge jag ville när jag var ledig. Den tiden är SANNERLIGEN förbi!!! Vår lilla fröken började prata kl, HÅLL I ER; 03.39!!!!
"- Näää, mamma kliver inte upp nu...var tyst nu och försök att sova."
Tror ni att hon lyssnade på mig?!?
     Grejen med vår dotter är att när hon inser att ingen lyssnar på henne, då pratar hon högre och högre tills hon till slut skrik-pratar och då har hon fått den uppmärksamhet hon tycker att hon förtjänar!!! Ingen ska tro att man då kan ligga kvar i sin säng och lugnt somna om medans hon ligger i sin säng och prata för sig själv! Nope, hon ska upp!!!
     Tog upp henne och la henne mellan oss, tror ni att hon somnade om?!? Dagens IQ-fråga!!! ;) Självklart är det mycket trevligare att nypa pappa i näsan och dra mamma i håret och samtidigt som man gör detta så skrattar man högt och hjärtligt!!!


(Jag är sååå glad när jag får vara uppe med mamma & pappa på morgonen!)

Men jag hade bestämt mig, jag går ICKET upp! Men efter ett tag insåg jag att bruttan varken skulle somna om, eller vara tyst. Så, kl 05.45 var det uppgång. Både för mamman & pappan...den sistnämde tyckte jag verkligen synd om, pga av att han jobbade till kl 01.30 i natt och gick och la sig vid 02.00. Behöver jag skriva att det var en något knäckt fader som steg upp! Nu sussar både fadern och dotter, det är bara den arma modern som sitter uppe...fast, hon skulle nog också behövt sluta ögonen lite grann!
     Grejen med mig är att när jag väl vaknat så har jag sååå svårt att lägga mig ned och sova en stund. När jag vaknat, då är jag vaken...så enkelt är det!

Idag blir det besöksdag för hela slanten. Johanna ska iväg på ett ärende så då ska hennes lillkille vara här och leka med bruttan. Sedan får vi besök av de två mammor (m. barn naturligtvis) som vi gick tillsammans med i föräldragruppen. Alltid lika trevligt att få se hur deras barn har vuxit. Deras barn är 3 & 1 vecka äldre än tjoppan! Får väl återkomma med information senare...

Nä, nu måste jag försöka ialla fall, att lägga mig ner och vila!

Over And Out

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2008-10-25 10:04:20

Oja, den är verkligen superfin.. Den har jag spelat för Jonah ända sen han föddes, och när han hade kolik så var det den låten som gick på repeat timme efter timme för han blev lugnare av den haha :P

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Inte Utan Min Dotter

Är en gla´ & tokig tjej! I början av 2008 kom vår dotter, ett efterlängtat underverk! I mitten av 2010 kom vårt andra underverk, en underbar liten son! Nu senast i mitten av 2012 kom så slutligen vårt tredje underverk, världens finaste lillasyster! Dessa charmtroll fyller verkligen livet med skratt, tårar & galenskap! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela