Inte Utan Mina Döttrar & Son

Gift, lagomt galen trebarnsmamma!❤️ Motto: Ju mer positiva tankar du tänker, desto mer positiva dagar får du!😃👍

Julgran!

Publicerad 2008-12-21 20:13:20 i Allmänt

Jag som trodde att vi skulle få en julgranlös jul i år. Men icket! Jag och käre fader åkte ut och kikade, och tror ni inte att vi fann den! Vår gran! WooHoo...skulle ha varit sååå deppad om jag hade måsta haft en julgranlös jul i år! Julgran är ett måste; det luktar så UNDERBART gott!!!! Jag vägrar ha en plastgran, det är verkligen inte jag...ja, jag vet att jag är totalt elak mot naturen, men jag kan inte hjälpa det! Det måste vara en RIKTIG gran!!!
     Jag och pappa har liksom som tradition att åka ut tillsammans för att "julgransspana". Det lyckas varje år...så även detta, vilket jag är glad över! Blir spännande att få se tjoppans reaktion när hon får se ett träd inomhus. Jag slår vad om att hon kommer att pillra och dra överallt! Även vår lilla katthona kommer att pillra, där är det dessvärre så att hon kommer säkerligen att klättra i det också. Eftersom hon vägrar gå ut, pga kylan, är hon en innekatt just nu, och det gör att hon har världens överskottsenergi som hon gör av med på prylar runtomkring henne; VÅR JULGRAN! Men, vi får se...under har skett förr, kanske låter hon bli den?!? Men, jag tvivlar starkt.

Annars har dagen flytit på i stilla mak. Vi har varit och försökt att hälsa på hur många som helst...ingen var hemma. Så vi begav oss tillslut till sambons syster och fick go´fika! =) En trevlig pratstund fick vi också.

Fader Abraham har ätit middag med mig och skruttan ikväll då käre sambon jobbar eftermiddag. Men, i veckan blir det en väldigt lugn vecka för honom pga av julafton. Han jobbar bara ikväll (istället för tisdag) och sedan imorgon måndag...så två ynka dagar...mys att få vara ledig tillsammans och bara rå om varandra.

Nu får vi bara hoppas att min kära syster pallrar sig hem också, vi håller tummarna!
Kram på er!
Over And Out

Kommentarer

Postat av: Anna B

Publicerad 2008-12-21 20:36:30

Det låter helt fantastiskt att ha en äkta, men i min barndom så gick vi över till plast pga allergi och väl med ett eget hushåll så fortsatte vi på samma tema! Men jag minns hur de luktade...gott! Kram Anna

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Inte Utan Min Dotter

Är en gla´ & tokig tjej! I början av 2008 kom vår dotter, ett efterlängtat underverk! I mitten av 2010 kom vårt andra underverk, en underbar liten son! Nu senast i mitten av 2012 kom så slutligen vårt tredje underverk, världens finaste lillasyster! Dessa charmtroll fyller verkligen livet med skratt, tårar & galenskap! =)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela